W celu ograniczenia potrzeby wychodzenia z domu uczestników postępowania sądowego do niezbędnego minimum, proponuje się wprowadzenie możliwości wnoszenia pism przy użyciu platformy ePUAP.
W przypadku skorzystania z tej formy komunikacji z sądem, pismo będzie wniesione z dniem wpływu pisma do elektronicznej skrzynki podawczej sądu. Wnoszący pismo do sądu będzie mógł sprawdzić czy ono dotarło i w jakiej dacie w otrzymanym urzędowym poświadczeniu odbioru.
Do pism i załączników wnoszonych drogą elektroniczną odpisów dla pozostałych uczestników postępowania sądowego nie dołącza się. W takim przypadku, jeżeli nie stosują oni środków komunikacji elektronicznej, odpisy w formie wydruków lub płyty DVD sporządza sąd. Za odpisy pobierana jest opłata kancelaryjna w kwocie 10 zł za nośnik lub 10 za każde rozpoczęte 10 stron wydruku.
Celem przyspieszenia postępowania w sprawach pilnych i ograniczenia potrzeby wychodzenia z domu np. do urzędów pocztowych, wprowadzono możliwość dokonywania doręczeń przez ePUAP, portal informacyjny sądów powszechnych oraz podany przez adresata w piśmie procesowym adres poczty elektronicznej przeznaczony do doręczeń.
Jednocześnie pozostawiono możliwość doręczeń przy użyciu telefaksu, poczty elektronicznej lub systemu teleinformatycznego na zasadach obowiązujących w innych przepisach.