call phone_android eMKa - pobierz
  • Facebooku
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • G+
  • YouTube
 
Nasze publikacje

Blog

oraz nasze publikacje

Odzyskaj oszczędności życia z polisolokaty.

Ulokowałeś oszczędności życia na polisie ubezpieczeniowej z funduszem inwestycyjnym, tzw. polisolokacie i nie możesz odzyskać wpłaconych pieniędzy? Towarzystwo Ubezpieczeniowe żąda od Ciebie gigantycznej opłaty likwidacyjnej, kary umownej itp.?

Odzyskaj oszczędności życia z polisolokaty.

Kilka lat temu zdecydowałeś się na oszczędzanie na popularnych wówczas polisolokatach. Agent ubezpieczeniowy zapewniał, że jest to bezpieczny sposób odkładania na przyszłość Twoją i bliskich. Wszyscy znajomi zawierali takie polisy, wzajemnie polecając siebie. Po kilku latach sytuacja uległa zmianie – i po prostu, z rożnych względów, przestałeś opłacać polisę. Nagle okazało się, że rozwiązanie takiej umowy nie jest wcale proste. Obietnice Towarzystwa Ubezpieczeniowego o zyskach z przystąpienia do polisy rozmyły się w momencie kiedy sprawdziłeś ile rzeczywiście masz zgromadzonych na niej środków. Przedterminowe wyjście z niej spowoduje znaczącą stratę wpłacanego już kapitału, a gdy dalej będziesz opłacał składki nie masz pewności czy po okresie jej trwania zarobisz cokolwiek?

Co zatem robić???

Wcale tak nie musi być! Istnieje bowiem duża szansa na skuteczne zerwanie polisy oraz odzyskanie bezzasadnie pobranych opłat likwidacyjnych przez ubezpieczycieli. Warto znać swoje prawa i wiedzieć, że nie ma żadnego powodu, by uzależniać koszt rozwiązania umowy od wpłaconych składek, a tym bardziej „karać” klienta za wcześniejsze rozwiązanie umowy poprzez nakładanie na niego horrendalnie wysokich opłat likwidacyjnych. Z całą pewnością nie stanowią one odzwierciedlenia rzeczywistych kosztów związanych z zerwaniem umowy.

W świetle obowiązujących przepisów prawa należy uznać, iż wysokie opłaty likwidacyjne (zmniejszone świadczenia wykupu) nakładane przez ubezpieczycieli na klientów wycofujących przed terminem pieniądze z polisy inwestycyjnej, będące swoistego rodzaju karą umowną w związku z wcześniejszym rozwiązaniem umowy ubezpieczenia stanowią klauzule niedozwolone, których nie wolno stosować.

Dla osób, które zdecydowały się na wcześniejsze rozwiązanie umowy, potrącenie części posiadanych aktywów jako opłaty likwidacyjnej wcale nie musi oznaczać, iż owe środki zostały utracone bezpowrotnie. Pojawiające się coraz to nowe wyroki Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wskazują, iż sposób pobierania opłaty likwidacyjnej stosowany przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe jest niedozwolony, gdyż narusza interesy konsumentów i naraża ich na szkodę. Jest on także niezgodny z zasadami współżycia społecznego.

Ale przecież zawsze można powiedzieć, że „to przecież wina Klienta” - to przecież Klient nie zapoznał się ze szczegółowymi warunkami OWU (lub zapoznał się bez zrozumienia) i podpisał umowę na produkt, nie do końca rozumiejąc zasady jego działania i zapisy OWU. Pamiętajmy, jednak, że to zadaniem sprzedawcy powinno być wyjaśnienie wszystkich wątpliwości i przekazanie pełnej wiedzy o produkcie. Niestety (często) poziom niewiedzy wśród sprzedawców tego produktu i sprytny zabieg w podpisywanych przez Klienta dokumentach bardzo łatwo wprowadzają Klientów w błąd.

Tematem opłat likwidacyjnych zainteresował się między innymi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakładając na niektóre instytucje finansowe kary pieniężne. Jak widać, polisolokaty dzięki absurdalnym opłatom likwidacyjnym wypaczyły lokowanie oszczędności w polskich instytucjach finansowych.

Wielu z nas zada sobie teraz pytanie co muszę zrobić, by wypowiedzieć umowę polisy?

Towarzystwa Ubezpieczeniowe najczęściej żądają, aby wypowiedzenie umowy ubezpieczenia (potocznie: umowy polisy) odbyło się poprzez wypełnienie formularzu nazywanego często „Wnioskiem o całkowitą lub częściową wypłatę świadczenia”. Po złożeniu takiego wniosku należy oczekiwać na korespondencję ze strony Towarzystwa Ubezpieczeniowego z tzw. rozliczeniem umowy, czyli wyliczeniem zebranych składek i pobranych opłat. W przypadku zwłoki lub braku uzyskania odpowiedzi na złożony przez Państwa wniosek zachęcamy do współpracy z firmą MK-Finanse, co zdecydowanie powinno przyspieszyć korespondencję. Często bowiem dopiero włączenie się do sprawy profesjonalnego pełnomocnika powoduje nadanie sprawie właściwego biegu i co najważniejsze zapobiega ewentualnemu przedawnieniu roszczenia. Należy bowiem pamiętać, że czasami o przedawnieniu Państwa roszczeń decydują dni.

Jakie dokumenty od Ubezpieczyciela są potrzebne do tego, aby rozpocząć proces odzyskiwania pieniędzy?

Do prowadzenia postępowania potrzebne są nam następujące dokumenty od Ubezpieczyciela:

  • umowa ubezpieczenia potwierdzająca jej zawarcie z Ubezpieczycielem,
  • tzw. rozliczenie polisy lub potwierdzenie realizacji wykupu polisy – jest to dokument potwierdzający jej rozwiązanie oraz sumę składek i wysokość pobranych opłat.

Nie mam dokumentu umowy polisy/rozliczenia umowy polisy. Co mam zrobić?

W takim przypadku, gdy nie posiadacie Państwo polisy bądź rozliczenia umowy polisy należy zgłosić się do Ubezpieczyciela celem uzyskania takich dokumentów. Towarzystwa Ubezpieczeniowe są zobowiązane do wydania takich dokumentów na wniosek klienta. Nie mniej jednak również i w tym przypadku często wsparcie profesjonalnego pełnomocnika okazuje się być pomocne i zdecydowanie przyspiesza procedurę uzyskania niezbędnych informacji ze strony Towarzystwa.

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Państwu w odzyskaniu pieniędzy. Życzymy wszystkim poszkodowanym przez polisolokaty wytrwałości i ostatecznego sukcesu w walce o swoją własność.

Pamiętajmy, że prawo jest po naszej stronie - w sądach zapadają już liczne prawomocne wyroki, na podstawie których ubezpieczyciele zostali zobowiązani do zapłaty wcześniej pobranych opłat likwidacyjnych. Jeżeli twój kapitał również został pomniejszy o wartość opłaty likwidacyjnej i nie godzisz się z utratą pieniędzy możesz dochodzić swoich praw.

Kolejne wpisy

08-110 Siedlce
ul. Czerwonego Krzyża 41
wejście od ulicy Rynkowej

local_phone25 644 00 20emailbiuro@mk-finanse.pl

Blog

Zarząd sukcesyjny - ustawa o sukcesji firm weszła w życie z dniem 25 listopada 2018 r.

Od dnia 25 listopada 2018 roku zaczęło funkcjonować nowe rozwiązanie w zakresie dziedziczenia przedsiębiorstw. Tego dnia weszła w życie ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej, więc jeśli ktoś zastanawia się nad losem firmy po swojej śmierci i chce, aby jego spadkobiercy mogli płynnie przejść do kontynuowania działalności, to przepisy tej ustawy stworzono z myślą o takiej sytuacji.

Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem